PILATES & YOGA

STOTT PILATES®

STOTT PILATES

„Za samo deset treninga osetićete razliku, za dvadeset ćete je videti, a nakon trideset treninga imaćete sasvim novo telo.”

Joseph H. Pilates

Pilates sistem oblikovanja tela je jedinstveni sistem istezanja i snage, koji pocetkom XX veka osmislio i razvio Joseph Pilates. Taj sistem jača i oblikuje mišiće, ispravlja držanje tela, daje nam gipkost, pospešuje ravnotežu, ujedinjuje telo i um i usavršava oblik tela.

STOTT PILATES® je najcenjenija internacionalna škola savremenog Pilatesa izgrađena na principima klasičnog učenja i nadograđena novim saznanjima iz teorije treninga i kineziterapije. Sa fokusom na suštinsku stabilnost koja uključuje stabilizaciju ramenog pojasa i karlice, neutralno poravnanje i disanje, pilates sistem vežbi pomaže da se vrate prirodne krivine kičmenog stuba i da se telo oslobodi napetosti.

Rezultati ovakovg sistema vežbi ogledaju se u izbalansiranom telu koje izgleda čvrsto, oseća se obnovljeno i pokreće se sa lakoćom. Balansirajući između mišićne snage i fleksibilnosti, STOTT PILATES® na siguran način popravlja vaše držanje, utice na smanjenje bolova u leđima i tenzije čitavog tela. Ovakvim treningom gradi se telo vitkog mišićnog tonusa, zavidne snage i pokretljivosti a pre svega zdravog duha. STOTT PILATES® ukljucuje trening na podlogama (Mat Pilates) uz veliki broj rekvizita kao i treninge na Pilates spravama (Machinework).

Sertifikovani Pilates program na podlogama (Mat) se radi slobodno sa težinom vlastitog tela sa ili bez rekvizita. Svrha rekvizita je pomoć pri izvođjenju vežbi ili da posluže kao dodatni otpor. Rekviziti dodatno povećavaju snagu, fleksibilnost i balans i doprinose raznovrsnosti treninga. Uz različite lopte i polulopte koriste se valjci, jastuci, diskovi, gume, obruči, težinske šipke i loptice...

Prema specifičnim potrebama polaznika STOTT PILATES® nudi niz prilagođenih programa s različitim nivoima intenziteta.

STOTT PILATES® JE NAMENJEN:

Bez obzira da li se radi u grupi ili individualno, da li se radi na prostirci ili na mašini, sa ili bez rekvizita, cilj Pilatesa uvek ostaje isti: optimalna mišićnoskeletna funkcija (snaga, fleksibilnost i izdržljivost) bez rizika od povrede i povećanja mase.

Dobrobiti Pilatesa:

Lepota Pilates sistema vežbi je u tome što, kad počnete da razumevate srž njihove filozofije, pokrete možete da prenesete u bilo koju situaciju. Svaka vežba sama po sebi je važan pokret i može da se iskoristi kao način pravilnog kretanja kod drugih aktivnosti tokom dana. Bez obzira na to da li ste sportista ili volite da se izležavate, da li ste mladi i gipki ili stari i neelastični, Pilates metod može da promeni način na koji se odnosite prema vlastitom telu i način na koji ga nosite kroz život.

PILATES MAŠINE


REFORMER

STOTT PILATES

Pilates na Reformeru je jedan od najefikasnijih vidova vežbanja. REFORMER je patentiran početkom prošlog veka, a i danas je ovaj vid vežbanja neprevaziđen i po mnogo čemu revoluconaran.

Reformer je glavni komad opreme (glavna sprava) koja se koristi u pilates vežbama. Sastoji od pokretne platforme koja klizi napred i nazad na klizačima i koristi federe kao otpore. Može prilagoditi svakom vežbaču, bez obzira na visinu, težinu, pokretljivost i sposobnost. Na njemu mogu vežbati i žene i muškarci. Reformer nam pruža beskrajne mogunosti. Možemo vežbati u ležećem, sedećem, klečećem ili stojećem položaju, a broj vežbi i modifikacija je izuzetno veliki. A uz stručnog i kreativnog instuktora trening nikada ne može da dosadi.

Reformer je sprava koja nam može pomoći da izvedemo neke vežbe koje ne bismo mogli da izvedemo sami, na podu. Kao što mnoge vežbe može da olakša i oteža ova sprava nam daje brojne mogućnosti koje nam nikako nisu dostupne na strunjači. Nestabilna baza na kojoj vežbamo izaziva duboke mišiće koje ni jedan drugi metod vežbanja ne može da aktivira. Što je manja baza oslonca, vežbanje je izazovnije i teže.

Trening na Reformeru je veoma efikasan jer se vežba individualno uz stalan nadzor instruktora, pa nema mesta greškama, a trening je fluidan, i mišići rade ceo sat.


CHAIR

STOTT PILATES

Dizajn Sability Chaira je veoma jednostavan. Sastoji se od velikog sedišta, pedala i ručki (koje mogu da se skidaju). Iako je tako jednostavna na prvi pogled, ova sprava pruža veliki asortiman vežbi za gornji i za donji deo tela. Idealna je za klijente kojima je potrebno da ostanu u sedećem ili uspravnom položaju, a pomaže u rebalansu mišića i omogućuje trening za celo telo.

Ručke, koje se po potrebi skidaju, omogućavaju rad na gornjem delu tela. Chair ima 2 pedale koje mogu da se pokreću nezavisno jedna od druge, ali i po potrebi da se spoje vrlo jednostavno, da bi radili sa jednom predalom. Na taj način omogućavamo bilateralan, unilateralan i recipročan rad ruku ili nogu, a na taj način povećavamo intenzitet vežbanja. Kombinovanjem ova 3 načina rada radimo na najdubljim mišićima u našem telu, a njihovim jačanjem dovodimo naše telo u pravilan položaj i naše svakodnevne kretnje postaju lakše i funkcionalnije.


LADDER BARREL

STOTT PILATES

Ladder barrel je jedna od brojnih Pilates sprava, koja takođe može da ponudi veliki broj interesantnih vežbi za snagu, fleksibilnost i istezanje tela. Sprava je naizgled veoma jednostavna i jednostavno se koristi. Sastoji se od jednog velikog oblog dela , koje podseća na bure, i osnove na kojoj se nalazi nekoliko drvenih šipki. Barrel klizi po osnovi, tako da ga je moguće udaljiti i približiti ka šipkama i na taj način se sprava podešava prema visini vezbača i dužini njegovih nogu.

Na barrelu je moguće vežbati izolovano duboke posturalne mišiće, jer sprava omogućava vežbanje u sve tri ravni. Vežbač može da zauzme različite položaje pri vežbanju, da stoji pored barrela na ramu ili na merdevinama, može da sedi ili leži na njemu licem okrenutim ka ili od merdevina. Merdevine obično služe kao oslonac - vezbač se ili rukama ili nogama oslanja na merdevine, što istovremeno omogućava smanjenu tenziju i mobilnost drugog dela tela.

I ovde postoji čitav niz modifikovanih vežbi, kod kojih nam barrel pomaže i olakšava vežbu i onih kod kojih je uloga barrela da vežbu učini težom i izazovnijom za fizički spremne vežbače.

Pilates barre

Pilates barre

Pilates Barre tehnika od sada dostupna i kod nas.

Za vežbanje Barre tehnike ne morate imati igračko iskustvo, ali iskustvo barre tehnike svakako vam može popraviti držanje i ućiniti vaše pokrete gracioznijim.
Barre se može vežbati bez obzira na gradju, kondiciju, iskustvo u plesu i broj godina. To je kreativna i korisna fizička aktivnost koja pilates i istezanje kombinuje sa vežbama koje se izvode uz baletsku šipku. Baletska šipka (barre) služi kao pomoć za održavanje ravnoteže dok se izvode mali, ponavljajući pokreti koji su osmišljeni da ciljano opterete mišiće.
Jedna od osnovnih karakteristika barre tehnike, kao i u Pilatesu, je stabilizacija karlice i aktivacija kora - "centra tela" kao i aktivacija svih mišića, od dubokih do površinskih, pa se na taj način telo oblikuje i ispravlja držanje. Originalni barre stil vežbanja osmislila je 1959. godine nemačka plesačica Lotte Berk posle povrede ledja. Napravila je program vežbi koji je spajao njenu fizikalnu terapiju sa baletskim tehnikama i time je svima dala mogućnost da oblikuju telo poput plesača, ali potpuno sigurno, bez potencijalnih povreda. Iako se intenzitet svake vežbe može prilagoditi formi vežbaca, ovo nije lagan trening. Barre u kratkom roku podiže i učvršćuje mišiće guze, jača noge, stomak i ledja, pa i mišiće za koje možda niste ni znali da postoje. I to sve dok se dobro zabavljate ostvarujući svoje baletske snove iz detinjstva.

Sportska post-rehabilitacija

Sportska post-rehabilitacija 1

Sportska post-rehabilitacija ima za cilj da se sveže oporavljeni deo tela sportiste kao i celokupni lokomotorni sistem dovede do stanja sposobnosti za puno trenažno i takmičarsko opterećenje. Post-rehabilitacija pristupa telu kao celini, pri cemu mora u potpunosti povratiti sve motoričke funkcije. Neophodno je smanjiti asimetriju u stabilnosti i mobilnosti, kao i u snazi i fleksibilnosti između povredjene i nepovredjene strane. Takodje je neophodno raditi na ispravci pogrešnih biomehaničkih obrazaca, posebno onih vezanih za konkretan sport, a koji mogu biti razlog novih povreda. Sportska post-rehabilitacijia je neophodan prelaz iz rehabilitacije u trenazni proces i od nje zavisi trajanje karijere sportiste bez povreda. Za oblast post-rehabilitacije sportista u Gracilisu zadužen je viši fizioterapeut Vladimir Jelisavčić. Sve informacije vezane za post-rehabilitacijski proces sportista možete dobiti na broj 063 101 88 08.

Hatha yoga

Hatha yoga

Yoga nas uči kako da se vratimo sebi. Ona nam pomaže da dosegnemo sopstvene granice, proširimo vidike, da se zaista opustimo i budemo ono što jesmo.

Hatha je sanskritska reč i sastavljena je od glasova ha i tha. Glas ha predstavlja Idu koja je mesečev nadi, a glas tha predstavlja Pingalu koja je sunčev nadi. Jogini smatraju da su nadiji putevi kojima životna energija (prana) struji kroz telo i aktivira energetske vrtloge (čakre). Ida i Pingala se ujedinjuju u centralnom nadiju koji se naziva Sušumna. Kada se glasovi ha i tha spoje zajedno, znače snažan ili snaga volje. U hatha jogi "snaga volje" znači da će se cilj koji je postavljen na kraju i završiti.

Joga je u suštini stanje uma. Medjutim, umirivanje uma je prilično neopipljiv, nemerljiv cilj. Sa druge strane, napredak postignut u savladavanju nekog joga položaja može se proceniti na osnovu držanja tela, amplitude pokreta i vremena tokom kojeg se možemo zadržati u nekom položaju. Mnogo je lakše ovladati nečim opipljivim (telom) a tek onda preći na nešto neopipljivo (um).

Bavljenje jogom razvija svest o načinu držanja tela. Uravnoteženim vežbanjem ojačaćemo slabe delove tela, a njegovi zategnuti delovi postaće savitljiviji. Opšta vitalnost i enetgetski nivo će se povećati. Joga razvija koordinaciju pokreta, savitljivost, snagu, ravnotežu, mentalne sposobnosti, poboljšava koncentraciju i opšte zdravlje. Joga može poboljšati naš život na svim nivoima.

Hatha joga je spoj opuštanja i naprezanja, teži ka telesnom i umnom proćišavanju tela. U hatha jogi to se postiže kroz asane (položaje), pranajame (vežbe disanja), mudre (znakove koji se prave šakama i prstima) i krije (tehnike pročišćavanja).

Fitnes yoga

Fitnes yoga

Fitness Yoga kombinuje puno tradicionalnih stilova yoge. Položaji (asane) su jednostavni, progresivni i izazovni istovremeno, a cilj je istovremeno zadržati fokus, osnažiti telo i opustiti um.

Ovo je joga je za one koji žele praktikovati jogu bez zalaženja u dubinu joga filozofije. Ovaj tip joge kombinuje elemente Hatha i Ashtanga Yoge stvarajući na taj način moderan joga stil koji odgovara svim uzrastma i može se prilagoditi različitim fizičkim sposobnostima polaznika. Fitness Yoga je jednostavna za razumevanje i prijatna za izvodjenje, bez preterano komplikovanih imena položaja (asana), tehnika disanja i zadržavanja na energetskim vrtlozima.

Fitness Yoga pomaže ljudima da pronadju ravnotežu između aktivnosti i neaktivnosti, uči ih kako da se oslobode stresa kroz pokret koji nije ni prebrz ni prespor, uči ih kako da se što duže zadrže „ovde i sada“. Kao i drugi vidovi joge i Fitness Yoga nam pomaže da spojimo duh i telo i utiče na mnoge aspekte svakodnevnog života. Navodimo samo neke:

Oni koji redovno praktikuju jogu razviće osećaj unutrašnjeg mira koji će uticati na opšti nivo stresa. Fitness Yoga akcentuje korištenje yoga disanja, gde god je to moguće, što utiče na kapacitet pluća, rad unutrašnjih organa i na celokupno zdravlje i vitalnost i duha i tela.

Vežbe za starije osobe

Seniors yoga

Sve češće smo u prilici da čitamo o pozitivnom uticaju fizičke aktivnosti na sve segmente života, o tome kako je yoga ili pak Pilates idealan sistem vežbi za sve životne dobi.... Ali ako imate više od 50 godina, ako se niste ranije aktivno bavili jogom ili nekim drugim, sličnim aktivnostima, ako pri tom već imate problema sa reumom, artritisom, osteopenijom, početkom spondiloze (a srećni su oni koji te probleme nemaju), postavlja se pitanje da li će sam čin sedenja na podu biti stres za "zardjale" zglobove i krute i napete mišiće. U takvim situacijama "vežbači" najčešće odustanu posle prvog časa i umesto obećanog osećaja blaženstva odlaze kući razočarani u sebe i svoje sposobnosti sa jedinom mišlju "da više nisu ni za šta".

Upravo zbog toga sprovodimo program koji kombinuje STOTT PILATES® i Hatha Yogu, a namijenjen je osobama nakon pedesete godine. Posebnost ovog programa je u njegovom laganom intenzitetu i posebno osmišljenim modifikacijama originalnih vežbi. Dobrobiti ovog programa ogledaju se u jačanju mišića celoga tela a posebno u jačanju dubokih posturalnih mišića čime se smanjuju bolovi u leđima, vratu i ramenima. Povećanim brojem vežbi istezanja i disanja smanjujemo stres i umor i utičemo na hormonski balans. Takodje povećavamo gustinu kostiju i smanjujemo mogućnost povreda. Ovim programom osobe vraćaju izgubljenu kondiciju i samopouzdanje.

Pilates za trudnice

Prental pilates

Plates u trudnoći (Prenatal Pilates), posebno je dizajniran program vežbi koji se formira u odnosu na početno stanje trudnice i menja se u skladu sa napredovanjem trudnoće. Program uključuje rekvizite koji povećavaju njegovu efikasnost (velika lopta, mala gimnastička lopta, rastegljive trake, pilates prsten...)

Ako je trudnica pre trudnoće bila aktivna u treningu, može početi sa prenatal treningom još u prvom tromesečju. Ako trudnica nije bila aktivna do trudnoće, preporučuje se početak treninga od drugog tromesečja. Ako ne postoje izričita ograničenja, a trening se prilagodjava promenama tela, Prenatal pilates se može raditi do kraja trudnoće.

U suštini, Prenatal pilates je blag i modifikovan program tokom kojeg se smenjuju vežbe mobilnosti i snage celog tela. Posebna pažnja se posvečuje tehnici disanja, držanju tela i kontroli pokreta tokom izvodjenja vežbi. Koriste se vežbe sa umerenim otporima ili bez otpora, umerenog tempa, bez naglih trzaja i prekomernog istezanja.

Prenatal pilates ima veliki uticaj na kvalitet trudnoće svake trudnice i to:

Individualni treninzi

Individualni trening

Personalni, lični ili individualni trener su sinonimi za osobu koja je stručno osposobjena za rad u oblasti fitnesa i koja sa klijentom u radu "jedan na jedan" sprovodi trenažni program usmeren ka klijentovim potrebama i ciljevima, bilo da se radi o programima regulisanja telesne težine, programima oblikovanja tela, prevenciji i saniranju povreda ili nekim vidom kondicione pripreme. Individualni rad predstavlja vrhunac fitnesa.

Lični trener i prednosti vežbanja sa njim:

PROGRESSIVE®

Hatha yoga

PROGRESSIVE® predstavlja novu tehnologiju treninga, baziranu na najnovijim naučnim istraživanjima o funkcionisanju ljudskog tela.
PROGRESSIVE® na jedinstven i inovativan način spaja više različitih metodologija treninga. Spoj kardio treninga, treninga snage i izdržljivosti, "core" treninga, čine ovaj sistem kreativnim, funkcionalnim ali i intenzivnim fitness programom. Progressive pogoduje smanjenju potkožnog masnoga tkiva i jačanju kardio-vaskularnog sistema, poboljšava tonus ukupne muskulature, od dubokih do površinskih mišića i povećava fleksibilnost i balans. Progressive koristi težinu vlastitog tela kao otpor kaoi veliki broj Pilates i fitness rekvizita i sprava. Progressive Functional Fitness je izvorno metoda Body & Mind Studija iz Zagreba, koja se bez prekida razvija od 2002.godine.

PROGRESSIVE® je namenjen rekreativcima dobre kondicije koji žele jednim programom zaokružiti sve: kombinacija kardio vežbi, vežbi snage i izdržljivosti sa naglaskom na preciznost izvođenja pokreta i stabilnost kičme, karlice i drugih zglobova.

PROGRESSIVE® Pilates je visokoenergetski trening koji predstavlja kombinaciju dinamičnog disanja, snažnih pokreta Hatha Yoge (Asana) i Pilates vežbi. Trening je baziran na strukturi i preciznosti Pilates treninga sa Yoga Asanama. Koreografski osmišljen da "teče" iz jednog polžaja u drugi, ciljano utiče na pokretljivost zglobova, opuštanje mišića, smanjenje stresa i ravnotežu uma i tela.

Terapeutske i relaks masaže

Relaks masaza

Relax masaža

Anticelulit masaža

Prevencija spondiloze

Prevencija lumboišialgije

Masaža za otklanjanje glavobolje